Allmänt
spicemaster.se/Gourmeco tillämpar såväl Konsumentköplagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18 år, eller ha målsmansmedgivande. Med kund avses en fysisk person.

Ansvarig för spicemaster.se är Gourmeco, Box 494, 201 24 Malmö, Sverige, Telefon +46 (0)40 98 79 04.

---

Pris
Alla varupriser som är livsmedel är i SEK inkl 12% moms. Priset för övriga produkter är i SEK och inklusive 25% moms. Priset som gäller är det pris som är angivet den dag kunden gör sin beställning. Fraktkostnader redovisas innan kunden bekräftar köpet. Moms på frakt är 25% moms.

---

Beställning/orders
Inget minsta ordervärde för att beställa. No minimum order value. For customers living outside Sweden, Denmark and Finland. Please send us an e-mail specifying your request. We will send you an invoice. Once you've T/T the amount and once we've received the payment we will send the merchandise.

---

Betalning
Kortbetalning: Vi accepterar kredit/betalkorten Visa, Master/Eurocard.
Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-kryptering via DIBS betalsystem. 

Vi behandlar personuppgifter i enlighet med Personuppgiftslagen (PUL).

---

Fraktavgift/ Leveranstid:

Just nu levererar vi beställd order till: SVERIGE, DANMARK & FINLAND

Vi använder oss av DB Schenker för våra leveranser inom Sverige. Leveranstiden är ca 2-4 arbetsdagar beroende på var ni bor någonstans. DB Schenker aviserar via SMS eller E-mail som du uppger vid ordertillfället. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av speditören.

SVERIGE:
Fraktkostnad debiteras med 69,00 kr oavsett vikt inom Sverige, order till svensk adress över 350 kr är fraktfritt. Välj destination (land) för order under "välj leveranssätt". 

DANMARK & FINLAND: 
Fraktkostnad debiteras med 150,00 kr oavsett vikt för leverans till danska eller finska adresser. Välj destination (land) för order under "välj leveranssätt" i kassan. 

IN ENGLISH: Please note that we are at the moment only shipping goods to Swedish, Danish and Finnish addresses. Shipping fees vary depending on shipping destination, please select the country of where you wish to have your order sent under "välj leveranssätt" in your shopping chart. Thank you for your understanding. 

Undrar du över något, kontakta oss på info@gourmeco.se eller +46 (0)40-987904 innan beställning.

If you have any questions, please don't hesitate to send us an email at info@gourmeco.se

 

---

Betalningsmottagare:
Gourmeco. Box 494, 201 24 Malmö, Sweden.
Bankgiro: 718-2751
Bankkonto IBAN: SE4650000000055121018940
BIC-kod: ESSESESS

---

Transportskada
Om försändelsen kommer bort eller att du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, ska du omedelbart anmäla detta till DB Schenker. Vi ersätter inga transportskador.

---

Produktskada
Är det en skada på produkten ska du omdelbart anmäla detta till oss. Dock senast 8 dagar efter mottagande.

---

Reklamation - Ångerrätt - Nöjd kundgaranti
Vi vill att du ska vara helt nöjd med våra produkter. Om du av någon anledning inteskulle vara nöjd vill vi gärna att du först meddelar oss detta via telefon eller e-post och därefter returnerar produkten. Bifoga alltid namn, adress, telefonnummer och/eller e-postadress samt kontonummer för återbetalning.

Felaktig eller skadad vara ska reklameras inom 8 dagar. Vid återsändelse av en felaktig eller skadad vara står spicemaster.se för frakten och eventuell ersättningsleverans. Varan ska återsändas väl emballerad och i originalförpackning med bifogad beskrivning av felaktigheten. Orderbekräftelse/Faktura ska alltid skickas med. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den är du betalningsansvarig. Spicemaster.se/Gourmeco tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat skick och i originalemballaget. Kunden står själv för returkostnader, varefter vi kompenserar för gjorda utlägg. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut.
Spicemaster.se/Gourmeco förbehåller sig rätten att debitera kund för fraktomkostnader om varans försegling är brutet och ingen reklamation föreligger.
Kontakta oss innan, info@gourmeco.se, du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar.

---

Ej uthämtade varor
För varor som ej löses ut varpå paketet går i retur till oss debiteras en avgift på 150 kr för att täcka frakt och administrationskostnader. 

---

Övrigt
Vid eventuell tvist har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndensrekommendationer.