Jag har frågor om en produkt. Vad ska jag göra?
Skicka gärna e-post till oss med dina frågor eller ring! Du hittar våra kontaktuppgifter längst ner på sidan. 

Hur stark är Spicemaster kryddor jämfört med andra?
Det bästa är att prova sig fram! Därför är det egentligen alltid svårt att ange hur mycket krydda som ska användas i en speciell maträtt, utan angiven mängd bör ses som en fingervisning. Det varierar speciellt på senap, ingefära, chili och liknande såväl som det skiljer sig för fänkålsfrön, kryddnejlika, spiskummin m.fl. Spicemaster kryddor är valda med utgångspunkt från högsta kvalitet, med detta så kommer också maximal arom och egenskaper.

Det har bildats kristaller och olja på vaniljstången?
Det är vanillin som ”vandrar” ut och kristalliseras vilket är naturligt.

Varför klumpar sig ibland kryddorna eller kryddblandningarna?
Spicemaster kryddor innehåller inga tillsatser så som klumpförebyggande medel (Bl.a. E-551 (kiseldioxid/sand). Våra kryddor och kryddmixer är av högsta kvalitet och är fullmatade med naturens egna aromer och är därför dessutom rika på naturliga oljor - detta gör därför att de naturligt också binder sig samman. Detta gäller speciellt, tomat-, paprika-, lök- och vitlökspulver. Det är bara att smula lätt med en sked eller mellan fingrarna för att få bort klumparna och de aromatiska egenskaperna förändras inte. 

Vad innebär ekologiska kryddor?
Läs mer under fliken "vad är ekologiskt".

Varför innehåller vissa av Spicemasters kryddmixer inte salt?
Vi tycker att man ska själv avgöra hur mycket salt man använder i sin kost. Tillika att kryddorna ska vara av sådan kvalitet att de själva kan stå för smaken. Idag innehåller vissa kryddmixer upp till 70% salt. Dagsintaget för Sveriges befolkning av salt är för stort. Du kan läsa mer på Livsmedelsverket och om SLV's saltprogram. Vi har dock valt att tillsätta en nypa handskördat havssalt i våra dip-mixer för du enkelt ska kunna använda dem över allt. 

Hur lång är er leveranstid?
Vi använder oss av DB Schenker för våra leveranser inom Sverige. Leveranstiden är ca 2-4 arbetsdagar beroende på var ni bor någonstans. DB Schenker aviserar via SMS eller E-mail som du uppger vid ordertillfället. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av speditören. Du kan kontakta DB Schenkers kundtjänst direkt via deras hemsida: https://www.dbschenker.se/log-se-se/om_foretaget/kundservice/privatperson/kontakta-oss.html 

Fraktkostnad inom Sverige är fast oavsett vikt, bara för att göra det enkelt. Fraktkostnad debiteras med kr 69,00 oavsett vikt, order över 350 SEK är fraktfritt. Undrar du över något, kontakta oss på info@gourmeco.se eller +46 (0)40-987904 innan beställning.

Just nu tar vi emot beställningar för leverans till svenska, danska och finska adresser, se mer detaljerad information nedan. 

SVERIGE:
Fraktkostnad debiteras med 69,00 kr oavsett vikt inom Sverige, order till svensk adress över 350 kr är fraktfritt. Välj destination (land) för order under "välj leveranssätt". 

DANMARK & FINLAND: 
Fraktkostnad debiteras med 150,00 kr oavsett vikt för leverans till danska eller finska adresser. Välj destination (land) för order under "välj leveranssätt". 

IN ENGLISH: Please note that we are at the moment only shipping goods to Swedish, Danish and Finnish addresses. Shipping fees vary depending on shipping destination, please select the country of where you wish to have your order sent under "välj leveranssätt". Thank you for your understanding. 

Undrar du över något, kontakta oss på info@gourmeco.se eller +46 (0)40-987904 innan beställning.

If you have any questions, please don't hesitate to send us an email at info@gourmeco.se

Vad kostar frakten?
Frakt inom Sverige är 69 kr oavsett hur mycket du köper, vid beställningar över 350 kr är det fraktfritt. 

Frakt till finska eller danska adresser debiteras med kr 150,00 oavsett vikt för leverans. 

Om jag vill skicka en present till någon?
Vi hjälper dig gärna att skicka presenter och julklappar till din släkt och vänner inom Sverige, Danmark eller Finland. (Gäller det andra länder så kontakta oss med e-post.) När du går till kassan för betalning anger du bara en annan leveransadress än den som är din faktura adress. Vi håller på och utvecklar en speciell service där du kan lägga till hälsningskort mm. Kommer inom kort.

Kan ni hjälpa mig att profilera era produkter med vårt företagsnamn som vi kan använda till medarbetare, kunder eller andra?
Absolut, kontakta oss via e-post så hjälper vi dig med alla möjligheter. Vid större kvantiteter erbjuder vi bättre priser. Vi kan ex. lägga in hälsning i ett kryddset, slå in eller på annat sätt skräddarsy till det du önskar. Så även inslagning som present och distribution direkt till de du önskar.

Går det att beställa per telefon?
Nej, du måste lägga en order i webbshopen.

Jag måste ha varan innan ett visst datum. Går det att lösa?
Vi använder oss av DB Schenker för våra leveranser inom Sverige. Leveranstiden är ca 2-4 arbetsdagar beroende på var ni bor någonstans. DB Schenker aviserar via SMS eller E-mail som du uppger vid ordertillfället. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar orsakade av speditören. Men ange på din order att du behöver det till ett visst datum så vet vi. 

Hur gör jag om jag vill handla på faktura till ett företag?
Kontakta oss via e-post, och ange vad du vill beställa och ditt organisationsnummer. Vi hjälper vi dig även med både märkning och inslagning

Levererar ni till andra länder än Sverige?
Ja, vi levererar till svenska, danska och finska adresser. Läs mer om leveranssätt och priser ovan. 

Kan man hämta varan hos er och slippa frakten?
Du kan inte hämta din vara direkt på vårt lager.

Finns varan alltid i lager?
Alla varor som går att beställa på spicemaster.se finns i lager. Finns varan inte i lager står detta uttryckligen och då går den inte att beställa.

Hur kan man betala?
Du betalar direkt på nätet när du lägger din order. Vi tar bara kredit-/betalkort. Se mer information under fliken köpvillkor vilka kort som gäller

Kan ni ta in en produkt åt mig?
Beror på det antal du söker. Men om många efterfrågar en vara så tar vi naturligtvis in den i sortimentet. Därför är det viktigt att du skickar ett e-post meddelande, info@gourmeco.se, om vad du saknar.

Kan jag ångra mitt köp?
Läs mer under fliken köpvillkor.

Min produkt var fraktskadad när jag hämtade ut den, Vad ska jag göra?
Försök att alltid kontrollera paketet ordentligt när du hämtar ut det och upptäcker du någon skada anmäler du det till fraktombudet på en gång. Bryt inga förpackningar. Om du redan hunnit hem kontaktar du vår kundtjänst så hjälper vi dig.

Kan jag länka till spicemaster.se från min blogg eller hemsida?
Det går utmärkt! Om du använder våra bilder vill vi att du skriver det i texten. Om du önskar ett länksamarbete är det bara att kontakta oss.

Kan jag använda era produktbilder på min blogg eller i ett reportage?
Självklart får du det, men ange alltid www.spicemaster.se som källa när du använder våra bilder.